Preloader

Контакти

Stambolovo, 6362 Хасково

Телефон

+359 882 848 667
+359 886 685 032

Имейл

[email protected]

Какво е H1 таг? Защо е важен и най-добри SEO практики

Какво е H1 таг? Защо е важен и най-добри SEO практики

Създаването на съдържание е ресурсоемка цена, която трябва да платите, ако искате да увеличите органичния си отпечатък в търсенето и да привлечете повече трафик към уебсайта си. Като се имат предвид огромните инвестиции, които много маркетолози правят в създаването на първокласно съдържание, е изненадващо, че прости пропуски в най-добрите SEO практики често могат да попречат на ценните ресурси да се класират в страниците с резултати от търсенето (SERP).

Тази статия ще разгледа как таговете h1 и title помагат на търсачките да разберат вашето съдържание и ще предостави някои практични съвети за създаване на SEO-съвместими h1 тагове, които ще ви помогнат да забележите грешки в h1 и да подобрите класирането си.

Какво е H1 таг?

H1 тагът е HTML таг, който е един от шестте тага за заглавия, които структурират съдържанието на уеб страница. Важни страници на вашия уебсайт трябва да имат h1 тагове за SEO ползи. H1 таговете могат да насочват читателя и да дават ясна индикация за съдържанието на страницата.

HTML е съкращение от език за маркиране на хипертекст, което е изходният код, който казва на уеб браузърите как да показват съдържанието на уебсайт.

Буквата „h“ означава „заглавие“, а числото (от 1 до 6) показва позицията, която всяко заглавие заема в информационната йерархия на страницата.

H1 тагът, както подсказва името му, обикновено е първият таг за заглавие на страница и най-често се използва за показване на темата на статията или заглавието на публикацията в блога.

Например, ако създавате публикация в блога от чернова като тази:

Как да оптимизирате заглавията си за търсене


Какво е h1 таг?


H1 тагове и тагове за заглавие на страница
Защо H1 тагът е важен за SEO?
Подобряване на потребителското изживяване
Можете да прилагате стилове за заглавия, за да представите визуално структурата на статията за читателите. Вашата система за управление на съдържанието (CMS) след това обработва изходния HTML код, където Google анализира съдържанието на вашата страница.

H1 тагове и тагове за заглавия на страници
H1 таговете често се бъркат със заглавията на страниците, защото h1 тагът обикновено е заглавие на публикация. HTML тагът за заглавие обаче служи за различна цел от h1 тага. Следователно всеки трябва да се третира по различен начин и да се оптимизира за собствената си специфична цел.

Както споменах по-горе, h1 тагът описва темата на съдържанието. Той не само дава на Google представа за какво са думите на страницата, но когато е показан на видно място в горната част на страницата, той незабавно уверява търсещите, че са на правилното място, когато попаднат на вашата публикация.

Тагът за заглавие също така предоставя на Google информация за съдържанието на страницата, но не се показва видимо на страницата. Вместо това, заглавието на страницата обикновено се показва като кликаема връзка в резултатите от търсенето.

Обикновено?

Казвам „обикновено“, защото няма гаранция, че Google ще изтегли вашия етикет за заглавие за използване в откъси от търсенето. Google си запазва правото да решава как етикетите за заглавие се показват в резултатите от търсенето, за да осигури възможно най-доброто изживяване за своите потребители.

Защо H1 е важен таг за SEO

Изкуството на оптимизацията за търсачки изисква балансиране на оптимизирането на страници за търсене и хора. Тагът h1 е перфектен пример за създаване на съдържание, което служи на тази двойна цел: подобряване на SEO оптимизацията на страницата, като същевременно създава по-добро потребителско изживяване.

Таговете за заглавия помагат на търсачките да обхождат вашето съдържание
За да върне бързо и ефективно подходящи резултати за заявки за търсене, Google извлича сигнали за съдържанието на публикацията от таговете h1 и title. Търсачките обръщат специално внимание на съдържанието, включено в таговете за заглавия (h1, h2, h3 и др.), за да определят за какво е дадена страница.

Ако искате да създадете видимост в търсенето за вашето съдържание, използвайте ключови думи в заглавията си, особено в таговете h1. Ключовите думи във вашите тагове за заглавия показват, че вашата страница е подходяща за конкретните заявки, за които се надявате да се класирате, и ви помагат да наберете скорост в усилията си за дигитален маркетинг.

H1 заглавията създават по-добро потребителско изживяване


Google все повече се фокусира върху потребителското изживяване (UX), така че наличието на ясна структура на страницата с h1 е важно, за да се гарантира, че правилните търсачи ще намерят вашата статия, ще намерят това, което им е необходимо, в нея и ще останат, за да научат повече.

H1 тагът подобрява потребителското изживяване, като улеснява посетителите да видят за какво е вашата страница с един поглед. Бърз поглед към поддържащите заглавия като h2 и h3 може да покаже стойността на вашето съдържание и да увери посетителите, че вашата публикация в блога предоставя информацията, която търсят.

В допълнение към това, че структурата на страницата ви е ясна за индекса за търсене, използването на заглавни тагове ще осигури референтни точки за потребителите, които ще анализират вашето съдържание и евентуално ще сканират публикацията ви, за да намерят информацията, която търсят. Винаги искате да улесните хората да намират отговори на своите въпроси. Това означава, че те ще останат по-дълго, за да научат повече за вас (или от вас).

Доверието, което вдъхва ясната структура на страницата, увеличава шансовете ви да генерирате повече обратен трафик към вашия уебсайт и да изградите лоялна аудитория, която можете да превърнете в клиенти.

Оптимизираните H1 страници помагат за спечелване на откъси от съдържание


Откъс от съдържание е откъс от уеб страница, който се показва в горната част на резултатите от търсенето на Google, за да отговори бързо на въпроса на потребителя. Google автоматично извлича съдържанието на откъса от съдържанието на страница, която се класира на първата страница в SERP.

Оптимизирането на страницата ви за откъс от съдържание, преди да я публикувате, ще увеличи шансовете ви да спечелите откъса, когато той попадне в топ 10.

Един от начините да увеличите шансовете си да получите откъс от съдържание е да оптимизирате вашия h1 с подходящи ключови думи. В този пример h1 съдържа ключовите думи „най-добри аудиокниги“ и „пътешествия“.

 

Споделете:
Kent Ajans LTD
Author

Kent Ajans LTD

Заявка За Е- Бюлетина

Извеждаме SEO оптимизацията на съвсем ново ниво; Тук резултатите говорят повече от думите.

shape